Zina, her nefiste vardır, siz onu içinizden söküp atınız. Hiçbir erkek yok ki, güzel bir kadın görünce, ona gönlünü vermesin, Hiçbir kadın da yok ki, güzel yakışıklı bir erkek görünce, ona gönlünü vermesin. Bunlar fiziken kendilerini teslim etmezler, ama gönüllerini bir birlerine teslim ederler.
Bunun içindir ki yabancı kadın ve erkek bir arada kalamazlar. Zira kendi nefislerine güvenmezler. Sizin hissettiğiniz duyguları karşı tarafta hisseder, saf ve abdal olan kadınlar da böyle ortamlarda aşka gelirlermiş. Berat can’ın katledilmesi de en taze örneğidir. Bir anne yavrusunu geçici bir zevk için çocuğunun canına kast edebiliyorsa vay bu toplumun haline.
Cinsel birliktelik, kadın ve erkeklerin en tabii ihtiyaçlarıdır. Ancak İnsan neslinin devamı ve kalıcılığını sağlamak için, bu yolun kadın ve erkeğin birleşmesinden geçer. Bu yolda meşru olan nikâh evliliktir, Aile müessesleridir.
Bu kurumda insan neslini üretilmelidir. Bu durumlarda aile kurumlarında insan neslini şefkat, sevgi ve soylu bir şekilde yetiştirmeleri şarttır.
İslam’da her tür nikâhsız, cinsel ilişki zina kapsamına girer. Kuran’ın zina’nın her türünü yasaklar. Ve zina’ya ahlaki bir sınır ihlali olarak görür. Zina sonucunu doğurma ihtimali olan ilişki biçimlerine karşı müminleri daha baştan uyarır.
Bunu yapmakla, kuralsız ve ölçüsüz kadın erkek ilişkilerine belirli kurallar ve ölçüler getirir. İki karşıt cins arasına, duyguların kirlenmesini önleyici tedbir makul bir mesafe koyar. Zina kadın ve erkeğin aşağılanmasıdır. Zira zina yüz kızartıcı bir suçtur. Bir başka kadın’ın aşağılanmasıdır.
Hayâsızlık sergileyen kadınlarınıza gelince aranızdan onlar için dört şahit gösterin. Ve eğer bunlar onun için şahitlik yaparlarsa ölüm gelinceye ya da Allah onların lehine bir yol gösterinceye kadar evlerde hapsedin. (4-Nisa/15.)
Ve aranızda bu işi yapan her iki erkeğe de cezalandırın. (eş cinsel ilişki) eğer o ikisi tövbe eder ve durumlarını düzeltirse onları cezalandırmaktan vazgeçin. Çünkü Allah tövbeleri kabul edendir sınırsız merhamet sahibidir.( Nisa/16.)
Zina eden kadın ve zina eden erkek işte bunlardan her biri için etkisi cilt ile sınırlı yüz vuruş yapın eğer Allah’a ve ahret gününe inanıyorsanız o ikisine olan acıma duygunuz sizi Allah’ın hükmünü uygulamaktan alıkoymasın inananlardan bir gurup da onların cezalandırmasına tanık olsun. (24-Nur/2.)
Zina yapan erkek ancak zina kar bir kadınla, diğer bir İfadeyle cinsel güdülerine kul köle olan bir kadınla birlikte olur. Zina eden bir kadın da ancak zina kar bir erkekle diğer bir ifadeyle cinsel güdülerine kul köle olan bir erkekle birlikte olur. Zaten bu tür bir birleşme insanlara haram kılınmıştır. (Nur/3.)
Ve sakın zinaya yaklaşmayın çünkü o arsızca bir hayâsızlık ve çirkin bir yoldur.
(17-İsra/32.)
İffetli kadınları zinayla suçlayıp da arkasından buna dört tanık getiremeyen kimselere gelince işte böylelerine seksen sopa vurun. Bir daha da onların tanıklığını kabul etmeyin. Zira gerçekte kötü yola düşenler işte bunlardır. (24-Nur/4.)
Ayrıca Nur/5-6-7-8-9 ayetleri karı koca arasındaki bir birlerine yaptıkları iftirayı anlatır. Bakınız.
Zinanın her türü İslam’da günahtır. Zira zina eden kimse Allah’ın haram kıldığı bir işi yapmış, bir yasağı çiğnemiştir. Zina kamu önünde işlenmişse, bu hem zina olduğu için, hem de kamu önünde işlendiği için suçtur.
Kişi zina günahından kurtulmak için hayattayken Allah’a samimi bir kalb ile tövbe etmelidir. 39-Zümer/53. Bakınız.
Yoksulluğun ve nefsin cazibenin azdırdığı zina, toplumlarda Ahlak çöküntüsü yapar. Hayat suyunun yaratılışındaki hikmet ise; kadın’la erkeğin birleşmesi kanalından geçerek, soyun üremesi gelişmesi ve onların büyütülüp, eğitilerek himaye görmesi hayat’ın olmazsa olmaz şartlarından biridir.
Şayet kadın’la erkek geçici bir zevk ve ani duygular neticesinde bu suyu başıboş akıtacak olurlarsa. Hayat suyunu boşuna akıtmış olurlar. Ve bu durum onları kirleteceği gibi, soyun imha edilmesi ve yuvanın tarumar olması demektir.
Kuran’da kadın erkek cinsel birleşmeleri iki yolla olur. Meşru olanı nikâhla olanıdır. Yasak ve haram olanda gayri meşru ilişkidir buna da zina denir.
Bu tür kadınların cezası evlerine hapsedilmeleri eğer bu tür bir ilişkiden vaz gecelerseler özgürlüklerine kavuşturulmaları, vaz geçmezlerse ömür boyu evlerinde hapis tutulmaları hükmünü getirmektedir.
Ayrıca eşcinsel ilişki yapan erkeklerde ceza vermek emredilmektedir. Burada zina yapana uygulanacak olan yüz sopa cezası, etkisi insan derisiyle sınırlı olup onun altındaki kasa kemiklere işlemeyen vuruş vurma şeklini izah eder.
Kuran da zina eden dışında bir suç için dört şahit istenmez. Bu insanın iffetine verilen değeri gösterir. Kuran’da zina suçunun Kuran'ın öngördüğü şekilde ispatı ancak suçun kısmen de olsa kamuya açık bir biçimde işlenmiş olması durumunda mümkündür.
Kuran’da recim yoktur. Tevrat’ta vardır. Araplar zina eden, erkek ve kadına Yahudi geleneği olan taşlama emrini uyguluyorlardı. Kuran’da zinanın cezası ev hapsi ve yüz sopadır. Şayet ev hapsinde tövbe ederlerse bırakın emri vardır.
Bir zina, bir mağduriyettir. Bir cinayettir. Kadın'ın rahmi Allah’tan bir daldır kadın o dalı rahmi çok kıymetlidir.
O rahim canlı bir varlığı insan soyunu dünya’ya getiriyor. Onun için asla ve katha Allah’ın rahim sıfatının dalına başka yabancıyı kondurmayacak Ve zina etmeyecek.
Cinsel Ahlakın korunmasının ruhbanlık değil, evlilik yoluyla sağlanacaktır. Yüce Allah şu dört şeye ağır ceza getirmiştir.
Bir zina, İki hırsızlık, üç adam öldürmek, dört faiz, bunlardan sakınmak ve kaçınmak gerekir.
Hz peygamber şöyle demiştir, Ey Muhammet ümmeti zina yapmayın, erkek veya kadın kulunu zina yaparken görmekten ötürü, Allah’ın duyduğu kıskançlığı hiçbir insan duyamaz.
Ey insan’lar zina’dan sıkının. Çünkü zina’nın üçü dünyada ve üçü de, ahret’te görülecek altı sonucu vardır.
Bunlar yüzün güzelliğini, nurunu gidermesi, fakirliği doğurması ve ömrü kısaltması. Dünya’da görülecek sonuçlarıdır. Allah’ın öfkesine iletmesi, bunaltıcı muhakemeye sebep olması, daimi cehennem azabına uğratması da ahiret’te izlenecek sonuçlarıdır.
Kuran’daki zina ayetleri şunlardır.
4-Nisa/24-25. 5-Maide/5. 17-İsra/32. 24-Nur/2-3-7-24. 25-Furkan/68. 60-Müntehine/12.