Zina, Hz. Havva’dan günümüze, günümüzden kıyamete kadar Yüce Allah’ın yasakladığı insanların yaptığı en çirkin eylemlerden biridir.
Nur/15. Allah katında zina, çok büyük bir günahtır.
İsra/32; Zinaya yaklaşmayın. Şüphesiz ki o, iğrenç bir iştir ve çok kötü bir yoldur.
Enam/ 151; Fuhuşların açığına da kapalısını da yaklaşmayın.
Zina cezasının Müslümanlık öncesi Hammurabi ve Sümer kanunlarında olduğu ve buradan Tevrat’a da yansıdığı zikredilir.
Tarihte Sümer Asur ve Babilliler’de Zina suçu ve cezası vardı., Hammurabi Kanunlarında da yer almakta olup, M.Ö. 1792-1750 yılları arasında hüküm sürmüş olan Babil kralı Hammurabi nin yaptığı bu yasalar, o dönemde ittifak halinde olduğu ve içinde Asur Krallığı nın da bulunduğu 15 ülkede uygulanmış olmalıdır. Bu yasaların kaynağı ise, daha önceki kent toplumlarına yüzyıllar buyunca yol göstermiş olan Sümer hukukudur. (Ana Britannica c;14 s. 385.)
Hammurabi Kanunları:
Madde; 129;Eğer bir adamın karısı bir başka erkekle yatarken yakalanırsa onları bağlayıp suya atacaklar. Eğer kadının kocası yaşatırsa, kral da yaşatacak.
Madde;130; Eğer bir adam başka bir adamın babasının evinde oturan karısını zor kullanıp koynunda yatırırken yakalanırsa, o adam öldürülecek, kadın özgür kalacaktır.
Tevrat’ta zinanın cezası:
Levililer: 20/10-14: Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zina ederse, hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir. Babasının karısıyla yatan, babasının namusuna leke sürmüş olur. İkisi de kesinlikle öldürülecekler. Ölümü hak etmişlerdir. Bir adam geliniyle yatarsa, ikisi de kesinlikle öldürülecektir. Rezillik etmişler, ölümü hak etmişlerdir. Bir erkek başka bir erkekle cinsel ilişki kurarsa, ikisi de iğrençlik etmiş olur. Kesinlikle öldürülecekler. Ölümü hak etmişlerdir. Bir adam hem bir kızla, hem de kızın anasıyla evlenirse, Alçaklık etmiş olur. Aranızda böyle alçaklar olmasın diye üçü de yakılacaktır.
Amcasının karısıyla cinsel ilişki kuran adam, amcasının namusuna leke sürmüş olur. İkisi de günahlarının bedelini ödeyecek ve çocuk sahibi olmadan öleceklerdir. Kardeşinin karısıyla evlenen adam rezillik etmiş olur. Kardeşinin namusunu lekelemiştir. Çocuk sahibi olmayacaklardır öldürüleceklerdir.
Tevrat: Tesniye 22/20- 29: Bir adam bir kadın alır, yattıktan sonra ondan hoşlanmazsa, ona suç yükler, adını kötüler, Bu kadınla evlendim ama onunla yatınca erden olmadığını gördüm derse, kadının annesiyle babası kızlarının erden olduğuna ilişkin kanıtı alıp kapıda görevli kent ileri gelenlerine getirecekler. Kadının babası ileri gelenlere, Kızının bu adamla evlendirdim ama o kızımdan
Hoşlanmıyor diyecek, Şimdi kızımı suçluyor, onun erden olmadığını söylüyor. İşte kızımın erden olduğunun kanıtı, Sonra anne baba kızlarının erden olduğunu kanıtlayan yatak çarşafının ileri gelenlerin önüne serip gösterecekler.
Kent ileri gelenleri de adamı cezalandıracaklar. Ceza olarak ondan yüz gümüş alıp kadının babasına verecekler. Çünkü adam İsrailli bir erden
Kızın adını kötülemiştir. Kadın adamın karısı olarak kalacak ve adam yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır. Ancak bu sav doğruysa, kızın erden olduğuna ilişkin bir kanıt bulunmazsa, kızı baba evinin kapısına çıkaracaktır. Kent halkı taşlayarak kızı öldürecek. Babasının evindeyken fuhuş yapmakla İsrail de iğrençlik yapmıştır.
Aranızdaki kötülüğü içinizden atacaksınız. Eğer bir adam başka birinin karısıyla yatarken yakalanırsa, hem kadınla yatan adam, hem kadın, ikisi de öldürülecek. İsrail den kötülüğü atacaksınız. Eğer bir adam kentte başka biriyle nişanlı erden bir kızla karşılaşır ve onunla yatarsa, ikisinin de kentin kapısına götürecek, taşlanarak öldüreceksiniz.
İNCİL DE ZİNANIN CEZASI:
Hz. İsa zina, her nefiste vardır, siz onu içinizden söküp atınız demiştir.
Hıristiyanlıkta da recim cezası vardır.
Yuhan’na; 8/11: İsa ise Zeytin dağına gitti. Ertesi sabah erkenden yine tapınağa döndü. Bütün halk Onun yanına geliyordu. O da oturup onlara ders vermeye başladı. Din bilginleri ve Ferisiler, zina ederken yakalanmış bir kadın getirdiler. Kadını orta yere çıkararak İsa ya EY öğretmen, bu kadın tam zina ederken yakalandı dediler. MUSA Yasasında bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu, sen ne dersin? Bunlar Hz İsa’yı sınamak amacıyla söylüyorlardı. Hz İsa’yı suçlayabilmek için bir neden arıyorlardı. Hz. İsa eğilmiş parmağıyla toprağa yazı yazıyordu. Durmadan aynı soruyu sormaları üzerine İsa doğruldu ve Aranızda bu günahı hiç işlememiş olanlar varsa bu kadını taşlasın dedi. Ve ilk taşı o kişi atsın dedi. Sonra yine eğildi, toprağa yazmaya koyuldu. Bunu işittikleri zaman, başta yaşlılar olmak üzere, tapınaktakiler, birer birer dışarı çıkıp, İsa’yı yalnız bıraktılar. Kadın ise orta yerde duruyordu. İsa tekrar doğrulup kadına nerede seni taşlayacak kişiler dedi. Hiçbiri seni yargılamadı mı? Kadın hiçbiri beni taşlamadı efendim dedi. Hz. İsa bende seni yargılamıyorum dedi. O kadın zina etmemiş kasabaya kocasını aramaya gelmişti. Yahudi münafıklar sırf suçsuz bir kadına iftira ederek, Hz. İsa’yı denemek için böyle bir komple kurmuşlardı. İslam öncesi Araplarda, Tevrat’ta gecen recm cezası uygulanıyordu. Kuran da recm cezası yoktur.
İslam da zina cezası hakkında daha evvel iki yazı yazmıştım. Son yazımın başlığı Kuranda recm cezası yoktur diye bir başlık koymuştum. Merak edenler o yazıyı okuyabilirler.