Ahiret adaleti temsil eder, ahireti inkâr adaleti inkârdır. Ahiret sorumluluğu temsil eder. Hayatı sorumsuzca yaşayanlar hesap sorulmasından nefret ederler. Ahireti inkâr edenler, hesabı verilebilir bir hayat yaşamak istemeyenlerdir. Hesabı verilebilir bir hayat yaşamakta zorlanmayanlar ise, hesap gününe inanmakta hiç zorlanmazlar. Ahiret istikbali temsil eder. Ahiret vatan, dünya gurbettir. Gurbete vatan muamelesi yapan ahiretini kaybeder.
Artık kim Rabbine kavuşmayı umuyorsa işte o Allah’ı razı eden işler yapsın. Ve Rabbine kulluk ederken hiç kimseyi ona ortak koşmasın.(18-Kehf/110.)
Zaten düşünselerdi, Bileceklerdi ki şu dünya hayatı, tek başına geçici bir oyun ve oynaştan başka bir şey değildir. Birde öte dünya hayatı vardır ki işte odur hayat. Keşke bunu olsun bilseydiler. (29-Ankebut/64.)
AHLAK NEDİR?
Ahlakın temeli fıtrat, referansı Allah’a inanmak zorundadır. Ahlak insan’ın Allah’ın çizdiği sınırlar içinde kalmaya razı olmaktır. Ahlak kaliteli davranıştır. Ahlakı çıkar için kullanmak ahlaksızlıktır.
Ahlak iyilik yapmanın insanda yerleşik, mutlak kayıtsız şartsız bir meleke haline gelmesidir. Zira Allah vicdanların amiridir. Ahlak dinin hem sebebi hem gayesidir. Fıtrat ahlakın alt yapısı, Din ahlakın üst yapısıdır. Ahlak yaratılmışların çocuğudur, her doğan çocuk iman fıtratı üzerine doğar. Ahlak iki çeşittir.
1.İncisi iyi ahlak doğuştandır.
2.İnci ise kötü ahlak sonradandır. Ahlakın çıkış noktası insanın şuurudur, Ahlak bedenin değil nefsin sıfatıdır.
En ahlaksız kimse kendisini yükletmek için birilerini alçaltmaya kalkandır. Ahlaksız güç, Ahlaksız bir zafer kazanmaktansa ahlakınla yenilmek evladır. Ahlak, usul değil asıldır.
Ahlakın merkezi din değil, dinin merkezi ahlaktır. Müslümanların ahlakını üç şey bozmuştur.
1-Saltanat.
2-Taklit.
3. Dünyevileşme.
Hakaret müminin defterinde yazmaz.
Her aldatma özünde bir aldanmaktır.
İyi bir vicdan sahibi olmadan, hiç bir hareket ahlaka dönüşmez.
Ahlak dinden önce gelir. Ahlak en manevi ve yüce değerdir.
Ahlak insandaki en faziletli değerdir.